لینک به سایت های دیگر



نکته ها

سال 1397 سال حمایت از کالای ایرانی بر عموم هموطنان مبارک باد

 

جلسه كميسيون رسيدگي به شكايات و حل اختلاف مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط Site admin   
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1397 ساعت 06:57

جلسه كميسيون رسيدگي به شكايات و حل اختلاف با حضور رئيس و هيات حل اختلاف اتحاديه صنف مشاوران املاك گنبد در تاریخ 6ام اردیبهشت97 برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اتحادیه، محمد خواجه  ضمن تشکر از حضور اعضای کمیسیون رسيدگي به شكايات و حل اختلاف در این جلسه اظهار داشت: اعضای محترم صنف باید بدانند که اعضای کمیسیون قاضی نیستند و اینجا محل دادگاه نیست، بلکه اتحادیه تلاش می کند تا مشکلات را به صورت کدخدامنشی حل نماید.
در این جلسه چند پرونده بررسی و حل وفصل شد که یکی از انها مربوط به موردی بود که
یکی از بنگاه داران #مشتری برای بنگاه دار دیگر فرستاده بود و منجر به قولنامه آن ملک شده بود و مساله این بود که همان مشتری حق الزحمه کمیسیون بنگاه را پرداخت نمیکرد و منجر به ضایع شدن حق بنگاه دار شده بود و در نتیجه جلسه قرار شد که بنگاهداری که قولنامه انجام داده با بنگاهداری که مشتری فرستاده همکاری لازم را کند تا او هم بتواند به حق خود برسد و کوتاهی نکند  و خدایی نکرده اینطور تصور نشود که من کمیسیون خود را از فروشنده گرفتم و کمیسیونی که مشتری (خریدار) که همکار فرستاده اگه نداد به من ربطی ندارد.
پرونده دیگر مربوط به این مساله بود که یک ملکی توسط دو بنگاه به یک شخص #معرفی شده بود و یکی از بنگاهها که زودتر نشان داده بود به مشتری و حتی یک جلسه هم در بنگاه خود برای مراحل اولیه قولنامه گذاشته بود ولی منجر به قولنامه نشده بود و چند روز بعد  بنگاهداری که زودتر ملک را نشان داده متوجه میشود که همان ملک توسط همان اشخاص در بنگاه دیگر معامله شده که منجر به اختلاف شده بود و در این جلسه هییت حل اختلاف قرار بر این شد که از خریدار و فروشنده پرسیده شود که به چه دلیل قولنامه خود را در همان بنگاه اول انجام نداند که اگر دلیل خاصی وجود نداشت ( از جمله درخواست کمیسیون بالاتر از آنچه در قانون تعریف شده)  نباید این کار را میکردندکه معمولا متاسفانه به خاطر کمتر پرداختن  کمیسون به بنگاههای دیگر مراجعه میکنند،  و بنگاهداری که قولنامه را انجام داده باید 30 درصد کمیسیون کل مصوب را به بنگاهداری که زودتر معرفی کرده بپردازد.
وی افزود: اعضای کمیسیون باید به این نکته توجه داشته باشند که حتما باید مسائل و مشکلات را با ملایمت برطرف نمایند و هیچ برخورد تندی با اعضا نداشته باشند.
خواجه  گفت: اعضای کمیسیون باید با صبوری به کلیه صحبت های شاکیان گوش دهند تا به طور کامل از جریان مطلع شوند. در اینصورت طرفین را به آرامش دعوت می کنند و برای رفع مشکل گام برمی دارند
در پایان آقای خواجه  گفت  : ما همه یک خانواده هستیم و بنگاهداران باید مثل  اعضای یک خانواده پشت هم باشند و دست در دست هم با رعایت اخلاق و احترام کمک کنند موانع و مشکلات این صنف حساس برطرف شود .
آخرین بروز رسانی در دوشنبه, 10 اردیبهشت 1397 ساعت 06:58