لینک به سایت های دیگر



نکته ها

از این پس می توانید با آدرسwww.amlakgonbad.ir از هر کجای دنیا به این سایت دسترسی داشته باشید.

با تشکر مدیریت سایت

جلسه كميسيون رسيدگي به شكايات و حل اختلاف مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط Site admin   
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1397 ساعت 06:57

جلسه كميسيون رسيدگي به شكايات و حل اختلاف با حضور رئيس و هيات حل اختلاف اتحاديه صنف مشاوران املاك گنبد در تاریخ 6ام اردیبهشت97 برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اتحادیه، محمد خواجه  ضمن تشکر از حضور اعضای کمیسیون رسيدگي به شكايات و حل اختلاف در این جلسه اظهار داشت: اعضای محترم صنف باید بدانند که اعضای کمیسیون قاضی نیستند و اینجا محل دادگاه نیست، بلکه اتحادیه تلاش می کند تا مشکلات را به صورت کدخدامنشی حل نماید.
در این جلسه چند پرونده بررسی و حل وفصل شد که یکی از انها مربوط به موردی بود که
یکی از بنگاه داران #مشتری برای بنگاه دار دیگر فرستاده بود و منجر به قولنامه آن ملک شده بود و مساله این بود که همان مشتری حق الزحمه کمیسیون بنگاه را پرداخت نمیکرد و منجر به ضایع شدن حق بنگاه دار شده بود و در نتیجه جلسه قرار شد که بنگاهداری که قولنامه انجام داده با بنگاهداری که مشتری فرستاده همکاری لازم را کند تا او هم بتواند به حق خود برسد و کوتاهی نکند  و خدایی نکرده اینطور تصور نشود که من کمیسیون خود را از فروشنده گرفتم و کمیسیونی که مشتری (خریدار) که همکار فرستاده اگه نداد به من ربطی ندارد.
پرونده دیگر مربوط به این مساله بود که یک ملکی توسط دو بنگاه به یک شخص #معرفی شده بود و یکی از بنگاهها که زودتر نشان داده بود به مشتری و حتی یک جلسه هم در بنگاه خود برای مراحل اولیه قولنامه گذاشته بود ولی منجر به قولنامه نشده بود و چند روز بعد  بنگاهداری که زودتر ملک را نشان داده متوجه میشود که همان ملک توسط همان اشخاص در بنگاه دیگر معامله شده که منجر به اختلاف شده بود و در این جلسه هییت حل اختلاف قرار بر این شد که از خریدار و فروشنده پرسیده شود که به چه دلیل قولنامه خود را در همان بنگاه اول انجام نداند که اگر دلیل خاصی وجود نداشت ( از جمله درخواست کمیسیون بالاتر از آنچه در قانون تعریف شده)  نباید این کار را میکردندکه معمولا متاسفانه به خاطر کمتر پرداختن  کمیسون به بنگاههای دیگر مراجعه میکنند،  و بنگاهداری که قولنامه را انجام داده باید 30 درصد کمیسیون کل مصوب را به بنگاهداری که زودتر معرفی کرده بپردازد.
وی افزود: اعضای کمیسیون باید به این نکته توجه داشته باشند که حتما باید مسائل و مشکلات را با ملایمت برطرف نمایند و هیچ برخورد تندی با اعضا نداشته باشند.
خواجه  گفت: اعضای کمیسیون باید با صبوری به کلیه صحبت های شاکیان گوش دهند تا به طور کامل از جریان مطلع شوند. در اینصورت طرفین را به آرامش دعوت می کنند و برای رفع مشکل گام برمی دارند
در پایان آقای خواجه  گفت  : ما همه یک خانواده هستیم و بنگاهداران باید مثل  اعضای یک خانواده پشت هم باشند و دست در دست هم با رعایت اخلاق و احترام کمک کنند موانع و مشکلات این صنف حساس برطرف شود .
آخرین بروز رسانی در دوشنبه, 10 اردیبهشت 1397 ساعت 06:58